A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók
Azzal érkezett a kis Clio, hogy nem egyenletes az alapjárat illetve terheléskor rángat valamint néha kihagy a motor. A diagnosztika nem segített, mert nem volt semmilyen hibakód. Ez a rosszabbik mert ilyenkor támpont nélkül kell elindulni szorosan a logika mentén.
Opel Astra G 1.4 16V teljes generál 150.000 km-nél
Sokan azt hiszik, hogy a 150.000 Km az nem sok egy autóban. Ez bizonyos szemszögből teljesen helytálló, azonban még ilyen futásteljesítménnyel is könnyen több százezres javítási költségbe verhetjük magunkat. Most jön a kérdés, hogy ebben tényleg annyi van? igen, egy barátom vette újonnan egy hazai márkakereskedésben. Akkor lássuk a medvét...
Egy kis időszakos szerviznek indult. Az olajcserét követően derült ki, hogy már igencsak alkalmas lenne a vezérlés cseréje. Ezen motorok esetében ez 4 év vagy 60 ezer Km...
Úgy érkezett szegény Golf hozzánk, hogy folyt az adagolója szinte mindenhol. Gondoltuk ha már lúd akkor legyen kövér és akkor tegyük rendbe a vezérlés oldalon. Ebbe beletartozik a komplett vezérlés csere főtengely és vezérműtengely szimering és az adagoló. Volt egy kis meglepetés is, melyet lentebb taglalok...
Azzal fordultak hozzánk, hogy nem működik egy Octavia kombi bal hátsó elektromos ablaka. Sokat nem kellett törődni a hiba feltárással, mert egyértelműen hallható volt a bowdenek ropogása, mikor működtetni szerettük volna a kapcsolóval. Nem volt mit tenni, ajtókárpit le...
Volvo S80 2.0 T4 rángat és ingadozik az alapjárat.
Azzal került hozzánk az autó, hogy ingadozik az alapjárat és menet közben néha rángat az autó. A dolog pikantériája, hogy ez egy automata váltós gépjármű volt. Első dolgunk az volt, hogy rádugjuk a diagnosztikai gépet és kiolvastuk a hibakódot...
Egy kedves barátom azzal keresett fel, hogy alapjáraton csörög a kis Corsájának a motorja. Megkértem, hogyha van egy kis ideje guruljon felém és meghallgatom, bár már telefonban mondtam neki, hogy a hallható hangért 90%-ban a vezérműlánc nyúlása tehető felelőssé, mivel sajnos ez típushibája a motornak.
Az alábbi hibajelenséggel érkezett hozzám egy Renault Megane 1.4 16V: hidegen első indításkor az alapjárat felmegy 2000-2500 fordulat/percre, mikor kezd bemelegedni akkor pedig 650 és 1400 között ingadozik.
Egy barátom keresett meg egyik nap, hogy segítsek rajta, mert kölcsönadta az autóját és valami elromlott benne, mert nem veszi a fordulatot. A kocsitól azért dicséretre való, hogy a saját lábán gurult be a műhelybe, ahol rövidesen fény derült a hiba okára.
Kezdeném rögtön azzal, hogy ez egy napfénytetős változat. Ebből kifolyólag kicsit bonyolultabb a beázás pontos meghatározása. Az első észrevételem az volt, hogy mindig büdös (áporodott) szag volt az autóban...
A katalizátor hibától a motorgenerálig. A gépkocsi azzal a hibával érkezett hozzám, hogy csörög a katalizátor. Erre való tekintettel egy teljes átvizsgálást kért tőlem a tulajdonos. Dióhéjban annyi információt kaptam még, hogy nem olyan régen lett ellenőrizve az olajszint és rá kellett tölteni valamivel több, mint 2 litert. A katalizátorcsörgés nekem már az első indításnál gyanús volt. Túlságosan erős, fémes hangot adott ki az autó...
Egy kedves kis kollégám kért meg arra, hogy hallgassam meg az autóját mert olyan furcsa hangja van és nem úgy megy ahogy kellene. Persze a szerelője,mondta neki, hogy pörgesse mert nincs olajnyomás és akkor csendben lesz. Mi van!? Megbeszéltünk gyorsan egy személyes találkát majd közösen átnéztük az autót.Sajnos egyikőnket sem tette boldoggá az ami fogadott minket.