Milyen autót vegyek? Volkswagen Golf 3 1.9 TDi
Volkswagen Golf 3
A Volkswagen Golf 3 1991-től 1997-ig gyártották. Már a gyártás megkezdésénél kapható volt a mára híressé vált 1.9 TDi. Az 1.9-es motorból 4 féle változattal készítették. Az SDi mindössze 64 lóerőt tud leadni turbófeltöltő nélkül. Az 1.9 TD 75 lóerő leadására képes. Az 1.9 TDi-ből létezik egy 90 illetve egy 110 lóerős változat. Az erősebbik rendelkezik kettőstömegű lendkerékkel. A lendkerék csere emelheti meg a szervizköltséget egyedül. A motor többi szerkezete szinte öröknek mondható. Apróbb problémák szoktak előfordulni melyek közül az üzemmeleg állapotban lévő indítási nehézségeket emelném ki. Több olyan 1.9 TDi-vel találkoztam, ami 15 vagy akár még több főtengelyfordulatot tett meg üzemmeleg állapotban, amíg beindult. Ez utalhat kopott motorra illetve okozhatja adagoló hiba is, de akár az is lehet, hogy egyszerűen lelevegősödik az üzemanyag rendszer tömítetlenség miatt. Érdemes mindenképp gyári állapotút venni, mert rengeteg a tuningolt példány, amivel sokszor nem lenne baj, ha hozzáértő csinálná. Sokan megíratják rá a rossz chiptuningot majd csodálkozva néznek maguk elé, mikor néhány 10 ezer km múlva elolvad a dugattyútető vagy meghibásodik a feltöltő. Nem beszélve a kettőstömegűvel szerelt 110 lóerősről.
A futóműve nem mondható érzékenyek, jól veszi az akadályokat a rosszabb minőségi utakon is. Egyedül a hátsó szilentek szoktak idő előtt tönkremenni, amit a jellegzetes kopogó hangról lehet felismerni. De akkor mégis mit kell megnézni egy ilyen autón, ami látszólag ennyire jó? A karosszériát. Sajnos ezek az autók igen hajlamosak a rozsdásodásra.
Tipikus helyek, a sárvédőkre feltett műanyag elemek alatti részek.
Az első valamint a hátsó tornyokra is érdemes figyelni.
Ugyan ez lehet a helyzet a taposókkal és az első nyúlványokkal. Egy ilyen idősebb autónál ez lehet a legmagasabb költség, amivel számolni lehet. Ez akár az autó vételárát is jelentheti.