A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók
Az alábbi hibajelenséggel érkezett hozzám egy Renault Megane 1.4 16V: hidegen első indításkor az alapjárat felmegy 2000-2500 fordulat/percre, mikor kezd bemelegedni akkor pedig 650 és 1400 között ingadozik.
Egy barátom keresett meg egyik nap, hogy segítsek rajta, mert kölcsönadta az autóját és valami elromlott benne, mert nem veszi a fordulatot. A kocsitól azért dicséretre való, hogy a saját lábán gurult be a műhelybe, ahol rövidesen fény derült a hiba okára.
Kezdeném rögtön azzal, hogy ez egy napfénytetős változat. Ebből kifolyólag kicsit bonyolultabb a beázás pontos meghatározása. Az első észrevételem az volt, hogy mindig büdös (áporodott) szag volt az autóban...
A katalizátor hibától a motorgenerálig. A gépkocsi azzal a hibával érkezett hozzám, hogy csörög a katalizátor. Erre való tekintettel egy teljes átvizsgálást kért tőlem a tulajdonos. Dióhéjban annyi információt kaptam még, hogy nem olyan régen lett ellenőrizve az olajszint és rá kellett tölteni valamivel több, mint 2 litert. A katalizátorcsörgés nekem már az első indításnál gyanús volt. Túlságosan erős, fémes hangot adott ki az autó...
Ez a teszt egy saját autóról fog szólni. Mindenek előtt elmondanám, hogy nagyon nehezen esett rá a választás, mert előtte VW konszern imádó voltam. Most is szeretem, de a Volvo alapjaiban változtatta meg nálam a jó autó fogalmát.