Gépjárműtechnika

Sűrítési végnyomás mérés menete

A hengerek tömítési hibáinak kimutatására régóta használt módszer. A sűrítési végnyomás függ a motor fordulatszámától, hőmérsékletétől valamint állapotától. A mérés végrehajtása során a motort az indítómotorral (önindító) forgatjuk körbe, úgy hogy annak beindulását meggátoljuk. A mérés eredményére az akkumulátor és egyéb mechanikai tényezők is teljes befolyásolással bírhatnak, hiszen ezek határozzák meg az indítómotor fordulatszámát. Gondolok itt gyengébb állapotban lévő akkumulátorra esetleg kopott szénkefékre az önindítóban.

A sebességváltó működési elve

Bizonyára sokak számára hatalmas rejtély, hogy valójában milyen folyamatok mennek végbe a másodperc töredéke alatt , mikor benyomjuk a lábunkkal a tengelykapcsoló pedált (kuplung pedált) vagy mikor a sebességváltót az egyik fokozatból áthelyezzük a másikba…

Nyomásveszteség mérés menete

Mit is jelent ez valójában? Veszteségmérésre akkor lehet szükség ha a kompressziómérésnél eltérő értéket kapunk a gyáritól illetve a mérést megelőző hibajelenségekből való következtetéskor ha hengerben lévő hibákat ki szeretnénk zárni. Milyen hibajelenségek lehetnek ezek? Megnövekedett olajfogyasztás, erőtlen motor, egyenetlen járás (három hengerezés) stb. Nyomásveszteség több helyen léphet fel: dugattyúgyűrűknél, szelepeknél… Nézzük kicsit részletesebben a dolgot.

A kettőstömegű lendkerék működési elve

legtöbb gépjármű tulajdonos találkozhatott már ezzel a kifejezéssel, hogy kettőstömegű lendkerék. Sokan félnek tőle, hiszen általában csak a rémhírek keringenek eme alkatrészről, hogy drága, hamar tönkremegy… . A félelem nem alaptalan, hiszen nem éppen a legolcsóbb alkatrésze az autónak. Esetenként akár 400-500 ezer forintba is kerülhet. Nem beszélve arról, hogy szinte mindig teljes kuplung szettel együtt kell cserélni.

Nissan hibakódolvasás

A Nissan gépjárművek ECCS integrált motorirányító rendszere a gyújtás primer körét, a befecskendezést, az alapjárati fordulatszám-szabályozást, a hűtőventilátor üzemét és a légkondicionáló rendszert együtt felügyeli. Az ECUcsatlakozó 54 lábas. Az ECCS motorirányító rendszert több mint 10 évig, 1984.1996 között építették a Nissan MPi és SPi motorjaihoz. Az alaprendszer és annak komponensei általában azonosak, különbségeket többnyire csak a forgattyústengely jeladójánál (CAS) találunk.

A Common Rail befecskendező rendszer működési elve

A common rail nyomástárolós befecskendező rendszer esetében a nyomás előállítása és a befecskendezés szét vannak választva. A befecskendezési nyomás a motor fordulatszámától és a befecskendezett mennyiségtől függetlenül hozható létre. Az elektronikus dízel szabályozás (EDC) az egyes részegységeket külön-külön hajtja meg.