A Hibakod.hu honlapja a legjobb felhasználói élmény érdekében sütiket (cookie) alkalmaz. Weboldalunk használatával jóváhagyod a sütik használatát. További tudnivalók

Honda Civic 1.4 16V 90 LE 2000

Honda Civic 1.4 16V 2000

Hát nem is tudom, hol kezdjem. Talán ami a legfontosabb, hogy annak tudatában indultam el megvásárolni az autót, hogy tisztában voltam a futásteljesítményével, ami alulról karcolta a 260 ezer km-t. Előre is szeretném kijelenteni, hogy nem vagyok elfogult a japán autókkal kapcsolatban, de az igazat megvallva a japán kocsiknál zavar a legkevésbé a magas futásteljesítmény. Ez a kis Civic is legendásan megbízható. Mondhatni elég unalmas autó, mert minden reggel az ember elfordítja a kulcsot és már mehet is. Túl sok meglepetésre nem kell számítani motorikusan az biztos. Bár ehhez az is szükséges, hogy ne egy olyan felhasználótól vegyük meg a gépsárkányt, aki azt hitte, hogy egy VTI-ben ül és voltaképpen két állásban használta a gázpedált (On-Off).  Az ezekre utaló jeleket, azért általában észre lehet venni.

A karosszéria nekem kifejezetten tetszett bár sajnos nekem három ajtós változatra sikerült szert tennem, amivel egyáltalán nem voltam kibékülve. De ez nem a kocsi hibája, hanem csak önmagában annyit mondanék, hogy három ajtó…  Sajnos ami a japán autók legfőbb ellensége az ezt a kocsit sem kímélte. Az pedig nem más, mint a korrózió. A szokásos sárvédő ívek természetesen korrodáltak voltak, illetve a fenéklemezen is lehetett fellelni némi rozsdát. Vagyis látszik az eltelt 14 év. Bár azt hozzáteszem, hogy szerintem elég jól bírta, mert általában már korábban elő szokott jönni a korrózió főleg a kerékjárat íven. Az ülései szerintem nagyon kényelmesek. Minden elektromos dolog működik benne, ahogy kell.

Maga az erőforrásra nem lehet panaszkodni. Még 260 ezer km sem volt elég arra, hogy kicsapódjon egy kis leheletnyi olajpára a szelepfedél tömítés alatt. Ebben a japánok, mindig is jók voltak. Por száraz volt minden és itt a minden az tényleg szó szerint értendő. Az olajat nem ette abszolút. 

A fogyasztása városban valamivel 7 liter alatt tartható és erre nem is kell túl nagy figyelmet szentelni. Persze, aki VTI üzemmódban szeretné használni biztos meg tud vele etetni 10 litert is. Én nem kergettem, szóval erről nem tudok véleményt alkotni. Egy biztos autópályán a 150-160-as utazót gond nélkül tartja. Itt már a fogyasztás természetesen több. Nekem 8.2-re jött ki, de hát siettem. A klímát nem túlságosan érzi meg, ha bekapcsoljuk. Létezik belőle egy Eco változat is, amely dedikált 75 LE teljesítménnyel rendelkezik. Az én véleményem, hogy az már kevés ehhez a karosszériához. De természetesen orvosolható a probléma. Ha jól emlékszem a szívótorokban van egy kis lemez, ami könnyedén eltávolítható.

A futóműre nem lehet panasz. Stabil, jól veszi a kanyarokat. A rossz műnőségű utakat azonban nem szereti. Hátránya, hogy a sok lengőkaros megoldás nem az olcsó kategóriába tartozik, ha fel kell újítani. Bizonyos szilenteket lehet cserélni, ami egy kicsit farag a költségeken, ha a felhasználó úgy dönt, hogy neki az megfelel.

A fenntartási költsége nem mondható magasnak. Vásárláskor érdemes lecserélni a vezérlést a vízpumpával, ami nagyjából 40.000 forintba kerülhet plusz munkadíj. Az olaj, olajszűrő és a levegőszűrő természetesen alap, kb. 12.000 forint. Illetve a gyertyákat érdemes még lecserélni. Ha megelégszünk a hagyományos minőséggel, akkor 6-7 ezer forintból megússzuk.

Összességében egy szerethető autó. A legmegbízhatóbb autók egyikének tartom a mai napig. Ha sikerül egy karbantartott példányt kifogni, abban biztosak lehetünk, hogy hosszú évekig fog hűséges szolgálatot teljesíteni a portán.