Citroen Saxo 1.5 Diesel 2000

Első ránézésre nagyon kicsi autónak tűnik, pedig ha elfoglaljuk a vezetési pozíciónkat és körbenézünk az autóban már nem is annyira mondható szűkösnek a térkínálat. Ez már a ráncfelvarrott Saxo, bár túl nagy dolgokra nem kell gondolni.  Az erőforrást egy 1500 cm3 szívódiesel motor biztosítja számunkra. Túl nagy csodát nem kell várnunk. A lovak száma egész pontosan 57 db, de ehhez a karosszériához bőven elegendő. Ennek köszönhetően a fogyasztása példásnak mondható. Városban is 5 liter alatt lehet tartani. A műszerfal egyszerű, jól átlátható. Minden ott van, ahol lennie kell. A helykínálat inkább 4 embernek kedvező. Főleg ha vannak csomagok is, amit el kell helyezni. Az erre a célra kialakított csomagtartó véleményem szerint elegendő. 280 liter áll a rendelkezésünkre, azonban ha lehatjuk az üléseket már 953 literrel gazdálkodhatunk. Egy kisautótól annyira nem rossz teljesítmény. A karosszéria nem nagyon lehet panasz. A franciák korrózióvédelme mindig is jónak számított. Ha nem volt összetörve a gépkocsi, akkor nem hajlamos a rozsdásodásra.

 

Milyen költségekkel számolhatunk egy ilyen autónál?

Az erőforrást tekintve mondhatni szinte, hogy teljesen nyugodtak lehetünk. Nincs közös nyomócső, sem kettőstömegű lendkerék sem pedig turbó feltöltő. Egy sima mezítlábas szívódiesel, ami szinte sosem megy tönkre. Amik hajlamosak a meghibásodásra azok az izzító gyertyák, melynek költsége 5.000 Ft körül van darabja (4 db szükséges). A porlasztócsúcsok, aminek darabja 8.000Ft-10.0000Ft között van illetve az adagoló mondhatja fel a szolgálatot idő előtt. De ez esetben már nem km. megtételről beszélünk, hanem fényévről. Nagyon sokat kibírnak. Nem érzékeny a gázolaj minőségére bár azt hozzáteszem, hogy a HTO-t ez sem szereti. Az egyetlen kényes pontja ennek az autónak az a hátsó torziós futómű, aminek a javítási (csere) költsége 100.000 Ft körül szokott leni munkadíjjal együtt. Létezik hozzá egy felújító szett, azonban ez csak akkor járható út, ha időben észre van véve, hogy valamelyik kerék befelé dől és a csapágy nem rágott még össze a hídtesttel. Sajnos a PSA konszernek ez egy gyenge pontja. Tehát összességében elmondható, hogyha a vásárlásnál átnézetjük a hátsó futóművet, akkor túl nagy költségekkel nem kell számolni. Aki egy városi, olcsón fenntartható autót szeretne annak érdemes fontolóra venni a kis Saxo-t.

A tesztet készítette: Balogh Richárd